
Serwis Ariston, życie codzienne
Witam
Dzisiaj chciałbym napisać kilka słów na temat profesjonalnego serwisowania przez Pana Jarosława – instalatora – przedstawiciela firmy Ariston.
Po wcześniejszej rozmowie telefonicznej umówiłem się z Panem Jarosławem na dzień 17 listopada 2015 roku. Punktualnie tego dnia instalator szybko i fachowo wymienił pokrywę kotła, która była wcześniej uszkodzona podczas transportu oraz kabel zasilający na dłuższy z powodu daleko umieszczonego kontaktu od kotła.
Ponadto Pan Jarosław w sposób umiejętny przeprowadził analizę wartości pracującego kotła Genus Premium Evo 24 FF – dwufunkcyjnego, kondensacyjnego.
Wartości te zostały skorygowane ponieważ poprzednie ustawienia były wykonane w dniu montażu, kiedy to rura odprowadzająca spaliny z kotła do przewodu kominowego nie była jeszcze w 100 % uszczelniona.
Po zmianie ustawień i wartości wcześniej wspomniany hałas spowodowany przez rezonans w jaki wpadał kocioł ustał. Teraz praca kotła jest cicha, prawie niesłyszalna w ciągu dnia, dzięki czemu kocioł tego typu jest dla mnie komfortowym urządzeniem.
Na dodatek po wymianie pokrywy kocioł wygląda estetyczniej, a wbudowanie jego w system szafek kuchennych spowodował stworzenie jednolitej całości.
Wygląd i design kotła nie jest agresywny przez co nie rzuca się w oczy i można go wkomponować w dowolnym miejscu.
Oto wartości spalin w dniu 17.11.2015 o godzinie 18:31 przy zastosowaniu paliwa GAZ GZ 50 wyniosły:
Wartość | Nazwa wartości |
52,2 st. C | Temp. spalin |
9,22 % | CO2 |
– 0,8 % | qA b |
1,28 | Lambda |
4,6 % | O2 |
13 ppm | CO |
17 ppm | CO nieroz. |
100,8 % | Sprawność b |
19,6 st. C | Temp. powietrza |
4,6 % | O2 pds |
52,5 st. C | Punkt rosy |
W następnym wpisie przedstawię aktualny stan zużycia gazu.
Serdecznie pozdrawiam!