Serwis Ariston i ocena marki
Witam wszystkich,
Jestem winny Szanownym Czytelnikom moją opinię dotyczącą zarówno urządzenia, czyli kotła jednofunkcyjnego Genus Evo System w świetle moich doświadczeń z jego eksploatacji, jak i samej marki jako takiej.
Jak pisałem w poprzednim poście, jestem mile zaskoczony jego spalaniem, ale to nie wszystko. Kocioł po czterech miesiącach eksploatacji pod względem technicznym sprawuje się nienagannie. Żadnych błędów, żadnych usterek, czy nie daj Boże awarii. Jego praca, poziom dźwięków jest przyjemna dla ucha. Zdaję sobie sprawę, iż tak krótki okres eksploatacji nie jest do końca opinią miarodajną. Dla mnie przynajmniej okresem sprawdzającym sprawność i jakość kotła powinien być okresem przynajmniej 3 letnim, czyli porównywalnym z okresem podstawowej gwarancji na urządzenie. Dopiero po takim czasie można by pokusić się o wydanie w miarę miarodajnej opinii. Nie mniej- powtórzę to raz jeszcze kocioł jako taki pracuje nienagannie. Stabilizacja parametrów pracy zarówno obiegu grzewczego, jak i podgrzewu c.w. zapewnia duży komfort użytkowania, na co zwracają uwagę wszyscy domownicy bez wyjątku. Moc kotła została dobrana właściwie do obciążenia cieplnego budynku, a możliwość jej precyzyjnej regulacji i doboru w automatyce, daje swobodę w konfiguracji systemu. Podpięcie sterownika pracującego po Mod-busie w przypadku usytuowania pieca w miejscu mniej dostępnym (na pomoście montażowym na wysokości ok 1,7m), bardzo ułatwia kontrolę i sterowanie kotłem z salonu. Żałuję tylko, że posiada w oprogramowaniu parę błędów zarówno logicznych, jak i stylistycznych. Po czterech miesiącach przyzwyczaiłem się i przestaje mi to przeszkadzać. Mówiąc wprost – ten typ tak ma! Ja z kolei mam nadzieję, że firma ARISTON i jej Serwis, czytając wcześniejsze moje posty zainteresuje się spostrzeżeniami i odezwie się w niedługim czasie. Co do serwisu lokalnego, to na podstawie wcześniej opisanych przyczyn niewiele mogę powiedzieć. Serwisant przyszedł, zamontował i… poszedł. Czy ktoś wzywa serwis z powodu braku powodów? Ja też tego nie robię. Ale!! Zdążyłem się zorientować w zakresie dostępności serwisu w mojej okolicy. I co wyszło? Jest ich trzech!! Ale i tak będę wybierał tego co montował piec, czyli Pana Andrzeja. Dlaczego? Może dlatego, że w jakimś stopniu się już poznaliśmy i mam jakieś już zaufanie pomimo, że w moim przypadku podłączenie kotła będzie wymagać drobnej przeróbki. Takie są moje przemyślenia po analizach i wątpliwościach co do sposobu podłączenia kotła do rozdzielacza systemu z pompą ładującą.
Zainteresowanych odsyłam do moich wcześniejszych wpisów. Nie mniej trudno tutaj szukać winnych, gdyż jeżeli coś się wykonuje na żywym organiźmie, nie mając schematów kotłowni, to trudno o pełną, jedynie słuszną analizę. Wyszło po prostu w praniu. Przeróbka banalna, ale jednak.
Generalnie rzecz biorąc do chwili montażu uważałem,że tylko kotły znanych marek, głównie niemieckich są godne zaufania i sam je promowałem, jako jedyne godne polecenia. Jednak okazało się, że Ariston jest rewelacyjny, przynajmniej pod względem zużycia gazu, a coś na ten temat jednak wiem z pracy zawodowej. Nie chcę i nie uprawiam kryptoreklamy, ale wcześniej wspominałem o innych markach, które okazały się nie trafione przez Inwestorów. Twierdzę, że nie z powodu jakości samego urządzenia, bo tam naprawdę jest perfekcja, lecz z powodu skomplikowania i możliwości doboru algorytmów automatyki i trudności w poprawnym jej ustawieniu w odniesieniu do konkretnej instalacji. Efektem tego jest zwiększone zużycie gazu i nie wiadomo dlaczego. A co można zmienić i jaki będzie tego efekt? Tego tak szybko nie da się zrobić. Ariston pod tym względem wydaje się nie robić problemów, czego dowodem jest naprawdę niskie spalanie gazu. Jeszcze raz- analiza została przeprowadzona na konkretnej instalacji w odniesieniu do kilku wcześniejszych lat.
PS Jeżeli przeczytałeś moje posty do końca, to znaczy, że poważnie interesuje cię ten temat. Jeżeli, Szanowny Czytelniku masz pytania, szukasz sposobów optymalizacji zużycia energii cieplnej, czekam na Twoje pytania. W miarę mojej wiedzy i zdobytego doświadczenia w przygodzie z marką Ariston, służę pomocą.